Zwroty, wymiany, reklamacje

 

Zwroty, wymiany, reklamacje w sklepie Run Expert

 

1.    Wstęp

Główne założenia firmy RBF Sport S.C. Marcin Paprocki, Artur Kasprzak - właściciela sklepu www.runexpert.pl zwanego dalej „Sklepem internetowym” postulują bezpieczne zakupy Klientów z gwarancją dostarczenia towaru na czas, możliwości odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, możliwości reklamowania towaru na podstawie niezgodności z umową, możliwości reklamowania towaru w okresie gwarancji i możliwości wymiany towaru na inny, w momencie, gdy rozmiar wybrany przez kupującego okaże się nieprawidłowy.

Obsługa Sklepu internetowego zapewnia, że w przypadku jakichkolwiek wątpliwości ze strony Klienta, służy pełną informacją o statusie przyjętych zamówień, a także o sposobach rezygnacji z zakupu lub reklamacji towaru. 

 

2. Uprawnienie do odstąpienia od umowy

Każdemu klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 221  Kodeksu Cywilnego i korzystającemu ze sklepu internetowego www.runexpert.pl przysługuje – na podstawie przepisów  prawa – prawo do odstąpienia od zawartej umowy zakupu towaru (usługi), bez podania przyczyny, w terminie opisanym poniżej.

Oświadczenie o odstąpieniu powinno zostać wysłane na adres: Sklep Run Expert, ul. Małopolska 61, 70-513 Szczecin  lub mailem na adres: bok@runexpert.pl

a)      Termin: Prawo do odstąpienia przysługuje konsumentowi w nieprzekraczalnym terminie 14 dni, który rozpoczyna się w dniu otrzymania przez konsumenta towaru / w dniu zawarcia umowy o świadczenie usług. Termin uznaje się za dotrzymany, jeżeli przed jego upływem konsument wyśle oświadczenie o odstąpieniu na adres mail: bok@runexpert.pl.

b)      Zwrot świadczeń: W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.

Zakupiony towaru należy zwrócić wraz z oryginalnym paragonem fiskalnym/fakturą VAT na adres:

Run Expert,

ul. Małopolska 61

70-513 Szczecin

Koszty zwrotnego dostarczenia towaru obciążają konsumenta, o ile odstąpienie nie zostało wywołane faktem choćby przejściowej niemożności spełnienia przez RBF Sport S.C. Marcin Paprocki, Artur Kasprzak świadczenia o właściwościach zamówionych przez konsumenta.

c)      Wyłączenie prawa odstąpienia: Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku:

  • rozpoczęcia – za zgodą konsumenta – świadczenia usług przez www.runexpert.pl, przed upływem terminu 14 dni od zawarcia umowy;
  • towarów (usług) wykraczających poza standardową ofertę sklepu, przygotowanych na specjalne zamówienie klienta i dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb;
  • świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu;
  • dostarczania prasy 

 

3. Reklamacja w czasie objętym gwarancją 

Wszystkie towary dostępne w sklepie objęte są gwarancją. Gwarancji nie podlegają wszelkie uszkodzenia mechaniczne (rozdarcia, obtarcia, rozcięcia itp.) oraz uszkodzenia spowodowane niedbałym lub niewłaściwym, niezgodnym z przeznaczeniem użytkowaniem. 

Reklamacja towaru sprowadza się do zgłoszenia obsłudze sklepu informacji o usterce, następnie wysłaniu produktu wraz formularzem reklamacyjnym na adres firmy. Koszty wysyłki i pakowania pokrywa kupujący. Po otrzymaniu informacji o reklamacji ze strony Klienta oraz po otrzymaniu towaru stanowiącego przedmiot reklamacji wraz z wypełnionym formularzem, firma RBF Sport S.C. jest zobowiązana do ustosunkowania się do reklamacji w ciągu 14 dni.

 

4. Niezgodność towaru z warunkami umowy

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176) nakłada obowiązek odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową w przypadku stwierdzenia tej niegodności przed upływem 2 lat od wydania towaru. Przy czym w myśl ustawy, sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć. Klient w przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową, ma 2 miesiące na dokonanie obowiązku informacyjnego i żądanie naprawy lub wymiany towaru na nowy. Jeżeli okaże się to niemożliwe do wykonania lub będzie wymagało nadmiernych kosztów, Klient ma możliwość domagania się obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy. Firma RBF Sport S.C. jest zobowiązana do ustosunkowania się do tego żądania w ciągu 14 dni. 

Reklamację wynikającą z niezgodności towaru z umową, rozpocząć należy nawiązaniem kontaktu z obsługą sklepu i podaniem przyczyny reklamacji. Kolejnym etapem jest wysłanie na adres: Sklep Run Expert, ul. Małopolska 61, 70-513 Szczecin, towaru w niezmienionym stanie wraz z dowodem zakupu i opisem reklamacji. 
Przesyłki o dużej wadze lub gabarytach powinny być wysłane po uzgodnieniu z obsługą Sklepu internetowego. Przesyłki wysyłane na koszt RBF Sport S.C. bez wcześniejszego uzgodnienia z obsługą sklepu internetowego nie będą odbierane.

Uznana reklamacja wiąże się z wymianą na nowy i wysyłką towaru w ciągu 30 dni licząc od dnia dostarczenia reklamowanego towaru na w/w adres.

Sklep internetowy zobowiązuje się pokryć koszty związane ze zwrotem i wysyłką towaru. Zwrot kosztów poniesionych przez Klienta na wysyłkę towaru odbywa się przelewem bankowym, w wysokości nie większej niż cena dostawy danego produktu obowiązująca przy jego zakupie, jeżeli jest podana. 

 

5. Możliwość opcjonalnej wymiany towaru w ciągu 60 dni

Jeżeli termin 14 dni na odstąpienie od umowy zostanie przekroczony istnieje możliwość dodatkowej opcji wymiany towaru na inny dostępny w sklepie w terminie 60 dni od momentu jego otrzymania na podstawie informacji przekazanej na formularzu dostępnym tutaj.

Wymieniany towar nie powinien nosić śladów użytkowania i powinien zostać odesłany na adres: Run Expert, ul. Małopolska 61, 70-513 Szczecin w oryginalnym opakowaniu wraz z dowodem zakupu na koszt Klienta dowolną przesyłką.

W przypadku wymiany towaru na inny realizacja nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu towaru kwalifikującego się na wymianę.

Koszt przesyłki przy pierwszej wymianie leży po stronie sklepu Run Expert. Koszt przesyłki przy kolejnych wymianach będzie leżeć po stronie Klienta.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij